Vårens 24 timmars

Efter studentfirande hade jag förmånen att kunna koppla av med en god 24 timmars segling. Starten gick för vår del vid Skallens fyr vid Marstrand. Vi seglade Bonasia. Förutom skepparen Håkan och jag själv (Aki) hade vi vår gode vän John och den tungt rutinerade seglaren Stefan med ombord.
Starten var odramatisk men vinden relativt kall. Vi seglade upp via Hållö, in via Islandberg innanför Orust och Tjörn, vidare förbi Älgögavel ner till Måvholmen norr om Björkö och tillbaka till skallen via Sillesund. Vi hade god fart tills vi gick in bakom Orust. Där dog vinden stundtals på natten men tur var väl det eftersom styrkedjan kuggade ur. Se mer om detta på kompisbloggen http://bonasia.blogg.se . Där finns ju även bilder på mig i en helt annan omfattning...


Håkan får förklara flera gånger för Stefan hur 24 timmars fungerar...
frågan är om det hjälper?


Vad är den här tampen till för? den sitter ju fast!


Nu börjar det bli lite fart på pråmen...sätt an akterstaget lite till tycker John...


Full sula...


Gratia försöker ramma oss men hade inte en chans,
Håkan manövrerar undan som en furie...


Stefan får Bonasia att kränga under den stoa påfrestningen....


Plotter??? Näe jag är skeptisk, hur skulle man kunna värma knäna med en sådan?

Se kompletterande uppgifter till storyn på: (http://bonasia.blogg.se)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0